Thailand - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van Jessica Goudswaard - WaarBenJij.nu Thailand - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van Jessica Goudswaard - WaarBenJij.nu

Thailand

Blijf op de hoogte en volg Jessica

17 Januari 2015 | Thailand, Ayutthaya

11 januari zijn we vertrokken vanuit Amsterdam naar Bangkok. Vlucht van 10 uurtjes, waarbij ik de ogen uit me kop heb gejankt omdat ik opeens besefte hoelang 5 maanden is!
Toen we aankwamen in Bangkok hebben we een taxi met een ander stel gedeeld naar koh san road. Hotel had Dico al geboekt in Nederland, en een beetje opgezocht waar het dan moest zitten. Helaas heeft een straat 2 kanten en hebben we een aardig stuk gelopen voor we het gevonden hadden. Uiteindelijk was t nog geen 5 minuten van waar de taxi ons gedropt had. Hotel is prima, ( mis m'n lekkere bed) maar gelukkig niet vies!
We kwamen om 10 uur al in Bangkok aan dus hadden nog een hele dag te gaan. Eigenlijk hebben we niet veel uitgevoerd, maar een beetje uitgerust. Savonds kwam het hier tot leven en is het erg gezellig. Ik sliep al voor ik het bed aanraakte.

Dag 2 in Bangkok.
Wekker om 11 uur gezet, werden dus ook pas om 11 uur wakker! Snel gedoucht en langs de weg een bananen pannekoekje gegeten. 2 flesjes water gehaald en op naar de tempels! We konden hier gewoon heen lopen maar het was wel warm. Vond het super mooi om te zien, gigantisch groot en bizar veel mensen die daar op af komen. 2e tempel was Wat Pho, daar ligt die enorme buddha te liggen als een diva, wel erg tof om te zien! Daarna gingen we met een tuk tuk terug naar het hotel. Wat een beleving die tuk tuk!

Daarna zijn we sochtends vanuit Bangkok met een bus naar Kanchanaburi vertrokken. Dit duurde dik 2 uur maar er stond een bloederige film op in de bus dus de tijd ging lekker snel. Daar was de sfeer weer heel anders, rustiger en aangenamer. We kwamen 2 meiden tegen die al van te voren een hostel hadden geboekt. Dus we besloten met hun mee te kijken of ze daar nog kamers vrij hadden. Dat was gelukkig zo! Het was wel een heeel hard bed, En voor het eerst een toilet waar je niet kon doortrekken.. Maar water in moest gooien en het vanzelf weg ging.. Smiddags zijn we daar naar een museum geweest en daarna the bridge over the river kwai gezien.
De volgende dag hebben we een scooter gehuurd en zijn we naar de Erawan watervallen geweest. Dit was een ritje van 1,5 uur op de grote weg. Wel een beetje eng. Het waren 7 etages, waar elk een nieuwe waterval was. Dit was dan ook een behoorlijke klim maar wel heel tof om te zien!

Vrijdag zijn we weer met een tuk tuk naar het busstation van Khanchanaburi gereden en daar een bus gepakt naar Suphanburi. Dit duurde 2 uur, en daar weer een bus naar Ayutthaya, wat nog is 2 uur duurde. Dico had de vorige dag al een hotel geboekt, omdat we vandaag pas later in de middag aan zouden komen. Het valt me nu al op dat overal de tuk tuk er weer anders uitziet, al rijden ze overal wel hetzelfde..
Het hotel was heel goed, normaal wc, warme douche, en een niet zo hard bed!! We zijn naar een floating market geweest, waar niet veel gefloat werd. Eigenlijk waren het een paar steigers, en meer niet. Ook hadden ze hier een sheep land wat Dico heel leuk vond, en zielige olifanten (anaant). Savonds zijn we nog naar een avond markt geweest, wat niet zo bijzonder was. En daarna bij het hotel naaktslakken gegeten. Grapje, dit waren dikke noedels maar zo slijmerig en glibberig!!
Zaterdag hebben we uitgeslapen en moesten voor 12 uur het hotel uit. We mochten gelukkig onze tassen bij het hotel laten zodat we daar niet de hele dag mee moesten sjouwen. Toen opzoek met de gehuurde fietsen naar een ontbijtje. Uiteindelijk werd het een hele hete pad Thai, waar we hopelijk morgen geen last van hebben. Ayutthaya is niet zo groot, we hebben alle ruïnes ( nee niet Anja) gezien en de hele stad rondgefietst. Vanavond vertrekken we om 10 uur met de nachttrein naar Khon Kaen. Naar Dico z'n oom Bert.
Heb ook nog wat foto's toegevoegd.
Jes & Dico

• 17 Januari 2015 - 12:21

Anja:

Ziet er gaaf uit,kinders !